O stoku narciarskim - Kolej krzesełkowa

Otwarcie: styczeń 2006 roku.
W grudniu 2006 roku do użytku oddano "oślą łączkę" przeznaczoną do nauki jazdy na nartach wraz z wyciągiem orczykowym oraz tor saneczkowy.

Koleje:
KL 1 – dolna 2 osobowa dowożąca narciarzy z parkingu dolnego do podnóża stoku
Długość: 270 m
Różnica poziomów: 39 m
Przepustowość: 1050 osób / godzina
Kolej krzesełkowa czynna w sezonie zimowym
Sezon zimowy: transport pieszych i narciarzy /narty w dłoni/

KL 2 – górna 3 osoba kursująca wzdłuż tras zjazdowych
Długość: 740 m
Różnica poziomów: 110 m
Przepustowość: 1656 osób / godzina
Sezon zimowy: transport narciarzy /narty na nogach/

Wyciąg niskiego prowadzenia liny na „Oślej łączce”

W SKRÓCIE:

3 trasy narciarskie o różnym stopniu trudności i nachylenia.
Trasa nr 1 /główna/ , długość 830 m , niebieska
Trasa nr 2 , długość 820 m, zielona
Trasa nr 3 /otwarcie w sezonie 2010-2011/ długość 1200 m, niebieska.
"Ośla łączka", długość 50 m, różnica poziomów – 3 m



Na szczycie stoku, znajduje się wiadukt narciarski (nad ulicą Pasteura).

Trasy narciarskie są sztucznie oświetlone, naśnieżane oraz ratrakowane.

Dla użytkowników na terenie stacji narciarskiej funkcjonują: 2 punkty gastronomiczne (na szczycie stoku), wypożyczalnia sprzętu narciarskiego i ski-serwis (przy parkingu dolnym i przy górnej stacji), szkółka narciarska (stacja górna przy „oślej łączce”).


W sezonie zimowym stok jest czynny w godz. 9.00 - 21.00.
Ze względu na awarię lub niesprzyjające warunki czas funkcjonowania stoku może ulec zmianie.

KASY BILETOWE

(czynne są w godz. 8.45 - 21.15)
znajdują się na parkingu przy stacji dolnej (ul. Sanocka)
oraz w goprówce przy stacji górnej (ul. Pasteura - Zniesienie).


Aktualne informacje dotyczące warunków śniegowych oraz możliwości korzystania ze wszystkich obiektów stoku narciarskiego udzielane są w kasach biletowych.


POSiR

DEKALOG NARCIARZA:

Wzgląd na inne osoby
Każdy narciarz powinien zachować się w taki sposób, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa innej osobie i nie powodować żadne szkody.

Panowanie nad prędkością jazdy
Narciarz może zjeżdżać z prędkością stosowną do swoich umiejętności, rodzaju i stanu trasy oraz pogody.

Wybór kierunku trasy
Narciarz znajdujący się na stoku powyżej innych narciarzy ma lepszą widoczność z góry, dysponuje większą możliwością wyboru trasy zjazdu, musi wybrać taki tor, aby uniknąć wszelkiej możliwości zderzenia z narciarzem znajdującym się poniżej.

Wyprzedzanie
Wyprzedzanie może odbywać się zarówno po stronie dostokowej jaki i odstokowej, po lewej stronie lub prawej, lecz w takiej odległości, która pozwoli uniknąć zderzenia lub potrącenia wyprzedzanego narciarza.

Przejazd i krzyżowanie torów jazdy
Narciarz, który przystępuje do jazdy na trasie, powinien sprawdzić, patrząc w górę i w dół, czy nie spowoduje tym niebezpieczeństwa dla siebie i innych. To samo obowiązuje przy ruszaniu z miejsca po chwilowym zatrzymaniu.

Zatrzymanie się
Tylko w razie absolutnej konieczności narciarz może zatrzymać się na trasie zjazdu. Po ewentualnym upadku narciarz winien usunąć się z toru jazdy tak szybko jak to tylko jest możliwe.

Podchodzenie
Narciarz powinien podchodzić tylko poboczem trasy, a w przypadku złej widoczności powinien całkowicie usunąć się z trasy. Tak samo przy schodzeniu w dół.

Stosowanie się do znaków narciarskich
Każdy narciarz winien stosować się do znaków ustawionych na trasach.

Wypadki
W razie powstania wypadku każdy, kto znajdzie się w pobliżu powinien udzielić poszkodowanemu pomocy.

Stwierdzenie tożsamości
Każda osoba biorąca udział w wypadku, lub będąca jego świadkiem zobowiązana jest podać swoje dane osobowe.




MAPA DOJAZDU NA STACJĘ GÓRNĄ - WJAZD DO PRZEMYŚLA OD STRONY RZESZOWA


DOLNA STACJA - Parking


GÓRNA STACJA - Parking


MAPA DOJAZDU Z DOLNEJ STACJI NA GÓRNĄ









© 2013 Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji | 37-700 Przemyśl , ul. Mickiewicza 30 | tel./fax. : 16 678 57 58 | email: stok@posir.pl