Demontaż, transport baterii podpór kolei KL2, wykonanie badań specjalnych oraz montaż wraz z ustawieniem geodezyjnym wszystkich podpór kolei linowej KL2 w Przemyślu
sygn. akt TZP.26.1.2025
SPECYFIKACJA
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SWZ)
Demontaż, transport baterii podpór kolei KL2, wykonanie badań specjalnych oraz montaż wraz z ustawieniem geodezyjnym wszystkich podpór kolei linowej KL2 w Przemyślu
Zamawiający:
Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Przemyślu
Mickiewicza 30
37-700 Przemyśl
Przemyśl 10/2025
Spis treści:
Rozdział I Opis przedmiotu zamówienia
Rozdział II Podstawy wykluczenia, dokumenty i oświadczenia niezbędne do przeprowadzenia postepowania,
Rozdział III Opis sposobu obliczenia ceny
Rozdział IV Kryterium i sposób oceny ofert
Rozdział V Instrukcja dla Wykonawców
Rozdział VI Wzory załączników
POSTANOWIENIA OGÓLNE -TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą Pzp
- Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych, o których mowa w art. 3 ustawy Pzp.
- W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Warunków Zamówienia, zwaną dalej „SWZ”, zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp i aktów wykonawczych tejże ustawy.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, niejasności, Wykonawca winien przyjąć, że w pierwszej kolejności mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp i aktów wykonawczych do tejże ustawy, a w dalszej kolejności zapisy SWZ oraz treść ogłoszenia o zamówieniu.
- Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ raz inne dokumenty zamówienia, bezpośrednio związane z niniejszym postępowaniem https://bip.posir.pl/
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji
OPIS OGÓLNY KOLEI LINOWEJ STOKU NARCIARSKIEGO W Przemyślu
Producent. - LEITNER
Rok produkcji: - 1988 rok
Rok montażu na stoku w Przemyślu: - 2005 rok.
Stacja dolna - przewojowa.
Stacja górna - napędowo - napinająca,
Kierunek ruchu - lewostronny,
Charakter pracy kolei - przewóz narciarzy
i ograniczony przewóz pieszych,
Podstawowe dane techniczne;
typ kolei - - jednolinowa, obiegowa, krzesełkowa z niewyprzęganymi krzesełkami
3 osobowymi
długość trasy w poziomie - 680,7m (między więzarami wjazdowymi)
długość trasy po stoku - 689,7m
stacja dolna poziom peronu - 235,8mnpm
stacja dolna poziom liny - 239,3mnpm
stacja górna poziom peronu - 347mnpm
stacja górna poziom liny - 350,8mnpm
różnica poziomów - 111,5m
średni spadek- - 16,38%, (9,30°)
prędkość jazdy - 2,3 m/s dla narciarzy - 1,5 m/s dla pieszych
odstęp liniowy krzesełek - 15,0m
liczba krzesełek- - 91 szt
odstęp czasowy krzesełek - 7,16 s (narciarze), 10,5 s (piesi)
przepustowość - 1656 os/godz dla narciarzy, 720 os/godz dla pieszych
(ruch ciągły)
lina nośno-napędowa - 38 mm, typ 6x31 +PPC
napinanie - hydrauliczne, siła napinająca 299 kN
rozstaw lin na trasie - 4,2m
średnica koła linowego napędowego - 4,0m
średnica koła linowego przewojowego - 4,2m
Kolej poprowadzona jest północnym stokiem doliny wznoszącej się ku wschodowi aż do linii grzbietu, na którym przekracza ul. L. Pasteura. Trasa kolei na całym przebiegu znajduje się w terenie otwartym a pomiędzy podporą P8 i P9 przecina drogę publiczną. Na pozostałym przebiegu trasa kolei nie zbliża się do innych obiektów mogących stwarzać dla niej zagrożenie. Na trasie kolei rozmieszczono 10 podpór, w tym 8 nośnych i 2 gniotące (P 1 i P9). Rozstaw lin na trasie kolei wynosi 4,20 m i jest równy średnicy koła przewodowego.
ROZDZIAŁ I
I. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje „Badania specjalne wraz z demontażem oraz montażem elementów kolei linowej KL-2 stoku narciarskiego w Przemyślu.
-
- Opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniki nr 8 i 9 do SWZ.
- Zakres zamówienia obejmuje :
- demontaż elementów kolei Kl2
- wykonanie badań specjalnych nieniszczących
- montaż elementów kolei KL2
- ustawienie geodezyjne baterii rolek
II. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku
Zamówień Publicznych (CPV):
Kod : 4523420-0 – Kolej linowa napowietrzna
III. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia
- Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zakresem określonym w załącznikach nr 6, 8, 9
- Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów mediów, z których będzie korzystał w czasie prowadzenia robót. Rozliczenie nastąpi na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych, które Wykonawca zainstaluje na własny koszt przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych.
- Wykonawca jest zobowiązany do ustanowienia kierownika robót, który powinien posiadać kompetencje do podejmowania decyzji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia i pełnić codziennie bezpośredni nadzór nad podległymi mu pracownikami oraz ewentualnymi podwykonawcami.
- Wykonawca robót jest zobowiązany, aby wszystkie pozostałe po zakończeniu robót materiały zostały przetworzone, unieszkodliwione i/lub zmagazynowane w sposób „przyjazny środowisku” co oznacza że Wykonawca jest zobowiązany postępować zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity: Dz.U. z 2018r. poz. 992 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami.
- Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania własnego zaplecza robót w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia we własnym zakresie niezbędnych pomiarów, wymaganych prób i badań oraz inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (jeżeli taka będzie wymagana).
- Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest uporządkować i uprzątnąć teren na którym były prowadzone roboty
- Do odbioru robót Wykonawca przygotuje dwa komplety dokumentacji powykonawczej oraz protokoły z badań specjalnych nieniszczących.
- Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej na obiekcie.
- Rozliczenie za wykonane roboty – ryczałtowe.
- Płatność za usługę na podstawie faktury końcowej. – zgodnie z umową
- Warunkiem płatności oprócz protokołu spisanego przez obie strony, jest także pisemna akceptacja wykonanych prac przez Transportowy Dozór Techniczny w Rzeszowie
- W przypadku gdy w trakcie wykonywania robót okaże się, że zakres robót określony w załączniku nr 8 i 9 nie uwzględniał wszystkich rodzajów robót koniecznych do wykonania, to Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o konieczności wykonania tych robót. Roboty te zostaną rozliczone na podstawie nośników cen przyjętych w kosztorysie ofertowym oraz udokumentowanych cen materiałów.
W przypadku braku powyższych danych ceny uzgodnione zostaną przez strony umowy. Wykonanie robót będzie możliwe po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego w formie pisemnej.
IV. Terminy wykonania zamówienia:
Termin wykonania przedmiotu zamówienia do dnia 15.12.2025
V. Podwykonawcy
Zamawiający zgodnie z art.462 ustawy Pzp, dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na dostawy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, o ile są one już znane. Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Powyższe dotyczy także podmiotu na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia. Podmiot udostępniający zasób zobowiązany jest do zrealizowania usług, których wskazane zdolności dotyczą.
ROZDZIAŁ II
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU, PODSTAWY WYKLUCZENIA, DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE DO PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA
I. Warunki udziału w postępowaniu:
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- Zdolności technicznej lub zawodowej.
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia i przedłoży zamawiającemu dokumenty potwierdzające niezbędne uprawnienia i kwalifikacje.
- W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany warunek musi być spełniony przez jednego Wykonawcę.
II. Podstawy wykluczenia
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, oraz
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 1), 4), 8) ustawy Pzp.
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
- Na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp z postępowania wyklucza się Wykonawcę:
- będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
-
- udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
- handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
- o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46–48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054 i 2142) lub w art. 54 ust. 1–4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 523, 1292, 1559, 2054 i 2120),
- finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
- o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
- powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021r poz. 1745),
- przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
- o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego.
-
- jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2.1);
- wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
- wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
- jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
- jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy Pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
- Na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 1), 4), 8) ustawy Pzp z postępowania Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę:
- który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3), chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
- w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
- który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych.
- Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
- Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 2 pkt 2.1.; 2.2; 2.5; lub ust. 3 pkt 3.2; 3.3, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
- naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
- wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym;
- podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
-
- zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
- zreorganizował personel,
- wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
- utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
- wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
- Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 5), są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 5), nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę.
- Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 15.04.2022 r. poz. 835) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się Wykonawcę:
- wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
III. Wykaz podmiotowych środków dowodowych
- Dokumenty składane wraz z ofertą
- Formularz Oferta, wg wzoru Zamawiającego, o treści odpowiadającej załącznikowi nr 1 do SWZ. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy składają jeden Formularz Ofertowy.
- Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców.
- Oświadczenie podmiotu trzeciego składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.*
- Zobowiązanie podmiotów, wg wzoru Zamawiającego, o treści odpowiadającej załącznikowi nr 4 do SWZ.*
- Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.*
- Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.*
- Pełnomocnictwo w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.*
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
- Dokumenty potwierdzające, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.*
- Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego
W postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie:
- braku podstaw wykluczenia;
- spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w formie określonej w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
- Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających:
- brak podstaw wykluczenia:
oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ;
- spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
kopii niezbędnych uprawnień oraz kwalifikacji do naprawy urządzeń kolei linowych zgodnie z wymogami Transportowego Dozoru Technicznego.
- Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia.
- Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
- Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
- Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
- Podmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia należy przekazać Zamawiającemu przy użyciu komunikacji elektronicznej, w zakresie i w sposób określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
ROZDZIAŁ III
SPOSÓB OBLICZENIA CENY
- Cena oferty musi obejmować pełny zakres przedmiotu zamówienia wynikających z SWZ i wzoru umowy oraz wszelkie koszty, które poniesie Wykonawca, jako niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca w cenie oferty uwzględni wszystkie koszty związane z przygotowaniem i opracowaniem oferty.
- Cena ma być wyrażona w złotych polskich brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W ofercie należy podać także cenę netto i wysokość podatku VAT.
- Dla porównania ofert, Zamawiający przyjmuje cenę ofertową, którą stanowi wynagrodzenie ryczałtowe brutto za realizację zamówienia, zgodnie z formularzem cenowym w ofercie.
ROZDZIAŁ IV
OCENA OFERT
I. Opis sposobu przygotowania oferty
- Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”- załącznik nr 1.
- Zalogowany wykonawca używając przycisku „Wypełnij” widocznego pod
„Formularzem ofertowym” zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych informacji dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- Następnie wykonawca powinien pobrać „Formularz ofertowy”, zapisać go na dysku komputera użytkownika, uzupełnić pozostałymi danymi wymaganymi przez Zamawiającego i ponownie zapisać na dysku komputera użytkownika oraz podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, zgodnie z pkt 7.
Uwaga! Nie należy zmieniać nazwy pliku nadanej przez Platformę e-Zamówienia. Zapisany „Formularz ofertowy” należy zawsze otwierać w programie Adobe Acrobat Reader DC.
- Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”), służące do dodawania plików.
- Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”). W kolejnym polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”) wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą1.
- Jeżeli wraz z ofertą składane są dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Zarówno załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
- Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym2 lub podpisem osobistym3. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym4 lub podpisem osobistym5, mogą być zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
1 Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą, ich forma, sposób sporządzania i
przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdz. …… SWZ.
2 Opatrzenie podpisem zaufanym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż
progi unijne.
3 Opatrzenie podpisem osobistym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż
progi unijne.
4 Opatrzenie podpisem zaufanym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż
progi unijne.
5 Opatrzenie podpisem osobistym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż
progi unijne.
W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym6 lub podpisem osobistym7.
- System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje, jednocześnie informując o tym wykonawcę. Potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajduje się w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). EPP i EPO dostępne są dla zalogowanego Wykonawcy w zakładce „Oferty/Wnioski”.
- Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”.
- Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
_______________________
6 Opatrzenie podpisem zaufanym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne.
7 Opatrzenie podpisem osobistym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
- Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe spowoduje podlegać będzie odrzuceniu.
- Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty, którego wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu Oferty.
- Do oferty należy dołączyć:
- pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
- pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
- Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców zaś oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ten z wykonawców który dany warunek spełnia z zaznaczeniem, który warunek postawiony przez Zamawiającego jest spełniony przez danego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia.
- Oferta oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu muszą być złożone w oryginale2
- Zamawiający zaleca ponumerowanie stron oferty.
- Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, z późn.zm. które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
- Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
- Postanowień ust. 20 niniejszego Rozdziału nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy będzie służył potwierdzaniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta będzie podlegała odrzuceniu albo będą zachodziły przesłanki unieważnienia postępowania.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2 oryginał – także zeskanowanie oferty Wykonawcy pierwotnie wytworzonej przez niego w postaci papierowej, tj. przekształcenie jej w postać elektroniczną, a następnie opatrzenie powstałego w ten sposób dokumentu elektronicznego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, oznacza wolę złożenia oferty. Ofertę, stanowiącą oświadczenie woli wykonawcy, należy uznać za dokument elektroniczny (ofertę złożoną w postaci elektronicznej) niezależnie od tego, czy jej postać elektroniczna powstała wyłącznie przy użyciu programu komputerowego, czy też na skutek przekształcenia postaci papierowej do postaci elektronicznej, jeżeli tylko dokument elektroniczny zostanie opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- Oferty składane wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna itp.):
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
- b) Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
- Do oferty wspólnej Wykonawcy dołączają pełnomocnictwo.
- Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.
- Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
- oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ;
- sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
- dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu;
- dokumenty wspólne takie jak np.: formularz ofertowy, zbiorcze zestawienie kosztów, dokumenty podmiotowe składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną;
- kopie dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych Wykonawców.
- Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej: zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia, określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy, czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy.
II. Kryteria i sposób oceny ofert
- Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o poniższe kryteria o następującym znaczeniu procentowym:
- cena „C” – 80 %;
Maksymalną ilość punktów w kryterium „Cena” otrzyma oferta z najniższą ceną. Ilość punktów przyznana ofercie w kryterium „Cena” zostanie określona zgodnie ze wzorem:
Cena oferty najtańszej
C = ------------------------------- × Kp × Wc
Cena oferty badanej
gdzie:
C – liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w kryterium cena
Kp – współczynnik proporcjonalności = 100
Wc – waga procentowa dla kryterium „Cena” = 100%
- skrócenie terminu dostawy i montażu (D) – 20 %
Kryterium „skrócenie terminu badania, dostawy i montażu” będzie rozpatrywane na podstawie terminu dostarczenia i montażu przedmiotu zamówienia, podanego przez Wykonawcę w formularzu oferty.
Wymagany maksymalny termin wykonania przedmiotu zamówienia – 15.12.2025
15.12.2025r. – 0 pkt.
07.12.2025r. – 10 pkt.
30.11.2025r. – 20 pkt
- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą ilość punktów przyznanych w kryterium „Cena” (C) oraz ilość punktów przyznanych w kryterium „Skrócenie terminu dostawy i montażu” (D).
III. Badanie i ocena ofert.
- W przypadku poprawiania omyłek w ofertach Zamawiający będzie postępował zgodnie z art. 223 ust. 2 ustawy Pzp. Oferta zawierająca błędy w obliczeniu ceny, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 10) i 11) ustawy Pzp.
- W przypadku wyjaśnienia kwestii dotyczących rażąco niskiej ceny oferty Zamawiający będzie postępował zgodnie z art. 224 ustawy Pzp.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego Oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
- Jeżeli złożono Ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej Oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zgodnie z art. 248 Ustawy Pzp jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
- Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
- Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 5, 6, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
ROZDZIAŁ III
informacje o przebiegu postępowania
I. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
- Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
- Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Marcin Trybała – w sprawie przedmiotu zamówienia
Tel. 530 437 427 ( w godzinach 7,00 – 15,00)
e-mail:
Bogdan Zięba – w sprawie procedury przetargowej
Tel. 16 307 05 04 (w godzinach 8,00 – 13,00 od poniedziałku do czwartku)
e-mail; b.zieba@posir.pl
- Adres strony internetowej prowadzonego postępowania ; posir.pl Bezpośredni dostęp do postępowania pod adresem; https://bip-posir.przemysl.eu/250/114/ogloszenia-2025.html Postępowanie można wyszukać na stronie głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
- Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
- Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga
posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
- Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
- Dokumenty elektroniczne1, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
1 Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdz. IV w SWZ
- W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje
nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
- Informacje, oświadczenia lub dokumenty2, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
- Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
- Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną , za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym3 lub podpisem osobistym4, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
- Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia
2 Wykaz poszczególnych informacji, dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdz. II SWZ/opisu potrzeb i wymagań.
3 Opatrzenie podpisem zaufanym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi
unijne.
4 Opatrzenie podpisem osobistym dopuszczalne jest w postępowaniach o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne.
oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia5 wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
- Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
- Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
- Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
- W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@posir.pl (nie dotyczy składania ofert).
II. Odrzucenie ofert:
Zamawiający odrzuci ofertę w przypadkach określonych w art. 226 ustawy Pzp.
III. Unieważnienie postępowania:
-
- Zamawiający unieważni postępowanie w przypadkach określonych w art. 255 ustawy Pzp.
- Zamawiający może unieważnić postępowanie w przypadkach określonych w art. 256 i 257 ustawy Pzp
- O unieważnieniu postępowania Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty – podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
IV. Wybór oferty najkorzystniejszej:
Zamawiający wybierze jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę, który nie podlega wykluczeniu z postępowania, oraz którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie Pzp oraz w niniejszej SWZ i została najwyżej oceniona spośród złożonych ofert, w oparciu o podane w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej SWZ kryteria oceny ofert.
V. Obowiązek informacyjny
-
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający informuje równocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
- Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
- Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
- Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje, o których mowa w pkt 1) na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
- Zamawiający zawiera umowę̨ w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 ustawy Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 15 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.
- Zamawiający może zawrzeć́ umowę̨ w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt. 3), jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożono tylko jedną ofertę̨.
- Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy.
- Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
- W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
- Zawarcie umowy nastąpi na warunkach określonych w załączniku nr 6 do SWZ.
- Postanowienia ustalone w postanowieniach umowy nie podlegają negocjacjom.
- Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu:
- dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
- W przypadku Wykonawców występujących w formie spółki cywilnej, przed dniem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, dostarczona będzie Zamawiającemu umowa spółki cywilnej.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców albo unieważnić postępowanie.
ROZDZIAŁ IV
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
I. Zamawiający
-
- Zamawiającym jest Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Przemyślu
- Adres do korespondencji:
Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Przemyślu, ul. Mickiewicza 30,
37 – 700 Przemyśl
-
- Adres strony internetowej Zamawiającego: posir.pl
- Adres poczty elektronicznej Zamawiającego: sekretariat@posir.pl_
II. Dodatkowe dostawy
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8) ustawy
Pzp, polegających na udzieleniu dodatkowych dostaw.
III. Oferty częściowe
Powody nie udzielenia zamówienia na części:
Podział na części jest nieuzasadniony pod względem technologicznym i organizacyjnym. Mógłby spowodować zakłócenia w terminowym wykonaniu zamówienia i doprowadzić do wzrostu ceny wykonania zamówienia
IV. Oferty wariantowe:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
V. Katalogi elektroniczne, aukcja elektroniczna, umowa ramowa
-
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych.
- Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 308 ust. 1 ustawy Pzp.
- Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej, o której mowa w art. 311–315 ustawy Pzp.
VI. Wadium
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
VII. Termin związania ofertą
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
- Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VIII. Termin składania i otwarcia ofert
- Termin składania ofert. 23.10.2025 godz. 10,00
- Termin otwarcia ofert 23.10.2025 godz. 10,30
- Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w SWZ dokumenty.
- Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania na Platformę e-Zamówienia.
- Otwarcie ofert jest niejawne.
- Jeżeli otwarcie ofert następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego, w przypadku awarii tego systemu, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po usunięciu awarii.
- Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
- Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
- Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na Platformie e-Zamówienia, na stronie danego postępowania informacje o:
- nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
- cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
IX. Zawarcie umowy
Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę, będzie zobowiązany do podpisania umowy, na warunkach określonych w załączonym wzorze umowy załącznik nr 6 do SIWZ w terminie określonym przez Zamawiającego.
X. Zmiany umowy
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w przypadkach,
określonych w umowie, która stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
XL. Pouczenie o środkach ochrony prawnej
- Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
- Odwołanie przysługuje na:
- niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
- zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
- zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
- Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.
- Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych”, za pośrednictwem Prezesa Izby.
- Szczegółowo kwestie dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX ustawy Prawo zamówień publicznych.
XII. Klauzula informacyjna RODO
- W związku z rozpoczęciem obowiązywania od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. L 119 z 04.05.2016), Dyrektor POSIR informuje, iż:
- Administratorem Pani/ Pana danych osobowych jest Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Mickiewicza 30, 37-700 Przemyśl
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/ Pan skontaktować pisemnie na adres; IT Bezpieczeństwo Przemysław Kisała Niziny 51, 37-716 Orły, lub poprzez e-mail;, lub poprzez e-mail: . Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Dostawa, montaż i dzierżawa zadaszenia lodowiska mobilnego w sezonie zimowym 2024/2025 oraz demontaż i odbiór zadaszenia lodowiska przez wykonawcę, po zakończeniu okresu dzierżawy”.
- Pani/Pana dane mogą zostać przekazane osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania, dostawcom usługi IT w zakresie obsługi systemu informatycznego, podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierom, osobom występującym z zapytaniem o udzielenie informacji publicznej, instytucjom prowadzącym postępowania kontrolne.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu wygaśnięcia obowiązku ich przechowywania wynikającego z przepisów prawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do swoich danych osobowych, prawo żądania ich sprostowania i ograniczenia przetwarzania z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
- Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawa prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Informuję ponadto iż na podstawie przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Ustawy o dostępie do informacji publicznej postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne, a dane podane w złożonej ofercie mogą zostać upublicznione na stronie internetowej:
− POSIR w Przemyślu www.posir.pl
− Biuletynu zamówień publicznych: https://ezamowienia.gov.pl
Dla podmiotów, których dane zostaną umieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych administratorem jest Urząd Zamówień Publicznych, ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa.
Przemyśl, dnia 15.10.2025
Zatwierdzam
Dyrektor
Greta Ostrowska
Spis załączników do SIWZ:
SWZ.docx (94,03KB)
zalacznik-nr-1-formularz-ofertowy.docx (24,29KB)
Załącznik-nr2-Oświadczenie-wykonawcy-o-braku-podstaw-do-wykluczenia.docx (26,31KB)
Załącznik-nr3-Oświadczenie-wykonawc-trzeciegoo-braku-podstaw-do-wykluczenia.docx (25,80KB)
Załącznik-nr4-Oświadczenie-wykonawcy-oddającego-zasoby.docx (26,37KB)
Załącznik-nr5-oświadczenie-wykonawców-wspólnie-ubiegających...docx (25,50KB)
Załacznik - nr6 - Umowa.doc (64,50KB)
Załącznik-nr7-przynależność-do-grupy-kapitałowej.docx (25,25KB)
Załącznik-nr-8-program badań specjalnych KL2 - Harmonogram.docx (20,87KB)
Załącznik-nr-9-program badań specjalnych KL2 - Warunki techniczne.docx (28,22KB)
Załacznik nr 10. - opis przedmiotu zamówienia-2.doc (47,00KB)