POSiR
Przemyski Ośrodek Sportu i Rekreacji
  1. START
  2. OBIEKTY / USŁUGI▾
  3. SPORT▾
  4. PRZETARGI
  5. KONTAKT

Sauna – Siłownia POSiR
Przemyśl, ul. Mickiewicza 30

Rezerwacja:
tel: 16 678 57 58 wew. 34

Godziny otwarcia:
Poniedziałek – Piatek: 9:00 – 22:00
Sobota: 8:00 – 21:00
Niedziela: Nieczynne

facebook.com/posirsilownia

Sauna znana jest człowiekowi od tysięcy lat. Stosowali ją między innymi starożytni Grecy i Rzymianie oraz wiele kultur wschodu. Dziś kojarzy się ona najczęściej z krajami Skandynawskimi, gdzie z gorącej sauny wychodzi się prosto w śnieg.

Sauna jest niewielkim odizolowanym pomieszczeniem, w którym temperatura sięga 80-120 stopni Celcjusza, a powietrze w niej znajdujące się ma niską wilgotność. Wnętrze sauny wykonane jest z drewna abachi, charakteryzującego się dużą odpornością na wysoką temperaturę. Sercem sauny jest piec elektryczny, który wytwarza odpowiednią temperaturę. Do akumulacji ciepła używa się specjalnych kamieni, które nagrzewając się, dłużej utrzymują określone parametry wewnątrz pomieszczenia.

Cennik
Ilość osóbCena/Czas/Osób
1 osoba20 zł/60 minut/1 osoba
2 osoby20 zł/60 minut/2 osoby
3 osoby i więcej10 zł/60 minut/1 osoba
Karnet na 5 wejść 1 osobowych /po 60 min/80 zł
* z sauny jednocześnie mogą korzystać maksymalnie 4 osoby

Sauna leczy:

Wielu lekarzy zaleca korzystanie z sauny w terapii nadciśnienia tętniczego. Udowodniono także, że wysoka temperatura i rozgrzewanie ciała są skutecznym sposobem wspomagania leczenia wielu innych schorzeń. Są wśród nich dolegliwości układu kostno – mięśniowego, sercowego czy oddechowego. 

Sauna polecana jest w przebiegu chorób takich jak:

  • Układ sercowo naczyniowy: nadciśnienie tętnicze, niedrożność tętnic obwodowych
  • Układ oddechowy: nieżyty górnych dróg oddechowych, zapalenie zatok, astma
  • Układ kostny: zapalenia stawów, kontuzje, urazy stawów, mięśni, kości
  • Układ rozrodczy: zaburzenia menstruacyjne
  • Układ nerwowy: wspomagająco w nerwicach

Przeciwwskazania:

Istnieje też kilka przeciwwskazań zdrowotnych do korzystania z sauny. Osoby ze zmianami miażdżycowymi, niewydolnością krążenia, nerek, wątroby, grzybicą, gruźlicą, schorzeniami o charakterze reumatoidalnym oraz chorobami oczu (jaskra, daltonizm) powinny unikać nadmiernego ogrzewania ciała. 

Wskazówki:

Wybierając się do sauny, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Wtedy przebywanie w tym pomieszczeniu będzie efektywne,ale przede wszystkim bezpieczne dla nas samych i osób współtowarzyszacych.

  • Powinno się przebywać w saunie do 12 min jednorazowo
  • Optymalny czas przebywania w saunie, dozwolony dla dzieci, to jedno wejście dziennie, na 1,5 – 3 minut
  • Po opuszczeniu sauny zaleca się ciepło – zimny prysznic i 20-30 minut odpoczynku
  • Przed wejściem do sauny nie smarujemy ciała (i twarzy) kremami, to zmniejsza powierzchnię wydzielania potu
  • Nie jemy i nie spożywamy napojów takich jak kawa, alkohol i inne podczas korzystania z sauny

Sauna jest narodowym wynalazkiem fińskiego narodu. Od dawna ci Skandynawowie zachwalali jej zbawienne działanie dla zdrowia, urody i ducha. Dzisiaj wiemy na pewno, że Finowie nie mylili się, bo sauna rzeczywiście wywiera pozytywny efekt na nasze zmęczone codziennym życiem ciało.